Travel from Ireland to Northern Ireland and back

Travel from Ireland to Northern Ireland and back

Author
Message
Profile Picture
Posted Mon 26 Jul 2021 3:14 PM
View Quick Profile
New Member
New Member (22 reputation)New Member (22 reputation)New Member (22 reputation)New Member (22 reputation)New Member (22 reputation)New Member (22 reputation)New Member (22 reputation)New Member (22 reputation)New Member (22 reputation)
Gold Achievements 0 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 8
Posts: 2
Group: Community Member Last Active: Wed 28 Jul 2021 10:01 AM Visits: 816
Hallo Vera,

Dat is inderdaad heel fijn nieuws , dat niet essentiële reizen weer mogelijk zijn na die datum.
dit neemt in ieder geval weer veel zorgen weg.
Maar nu nog even een vraagje voor het volgende.
op dag 2 moeten we daar een test doen, maar welke test moet ik dan kiezen.
als je naar de aanbieders op de site gaat krijg je volgens mij 37 aanbieders.
met prijzen die gigantisch verschillen.
Wat moet ik nu kiezen en welke keuze moet ik daarin maken.
Ik begreep dat de test word gestuurd naar het adres waar je verblijft, dus dat komt wel goed.
Maar ik weet niet welke keuze ik moet nemen en hoe weet ik of ik de goede kies en betaal.
ik zou het vervelend vinden als ik de verkeerde bestel en betaal, want  dan heb ik daar ook weer een probleem mee.
we verblijven in Noord Ierland   vlakbij Newcastle in de Mourne Mountains .
ik hoor graag van jullie welke ik het beste kan kiezen, zodat ik ook zeker voor de juiste test voor dag 2 kies.
want dag 8 komt te vervallen.

Alvast heel erg bedankt en tot horens,
Lieve groeten Marlies van Kollenburg.
Profile Picture
Posted Mon 26 Jul 2021 10:06 PM
View Quick Profile
Gaining Respect
Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 7
Posts: 9
Group: Community Member Last Active: Tue 10 Aug 2021 12:40 AM Visits: 38
Hallo Vera & Marlies ,
Aanvullend op de post van Marlies, vroeg ik mij ook af, wij verblijven in Belfast, of we niet gewoon ergens in Belfast kunnen gaan om de test te laten afnemen (vb in apotheek, medisch centrum, ...) tegen een betaalbare prijs (max € 50 per persoon).
Nu lijkt het bestellen van die test via de site mij een ongelooflijk (en duur) kluwen ... waarbij ik mij dan afvraag hoe die test gaat geleverd worden (wij verblijven in een hostel) en of dat dan nog wel op tijd zal zijn (we vertrekken zondag) ...
Hebben jullie Marlies inmiddels al beslist waar jullie de tests gaan bestellen ? Tegen welke prijs ?
TXS Philippe
Profile Picture
Posted Tue 27 Jul 2021 11:49 AM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)
Gold Achievements 5 Silver Achievements 6 Bronze Achievements 26
Island of Ireland
Posts: 556
Group: Community Administrator Last Active: 3 hours ago Visits: 76.1K
Dag Marlies en Philippe,

Er zijn inderdaad veel opties om een dag 2 PCR-test te laten doen. 

De goedkoopste optie lijkt de "self swab on site" te zijn. Voor meer informatie over hoe de testresultaten worden geleverd, raad ik jullie aan om contact op te nemen met de testcentra

Een fijne dag gewenst,

Antoine

Profile Picture
Posted Tue 27 Jul 2021 4:25 PM
View Quick Profile
Gaining Respect
Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 7
Posts: 9
Group: Community Member Last Active: Tue 10 Aug 2021 12:40 AM Visits: 38
Hello ,
Ik ben hier nog es terug omtrent dit item 
Ik probeerde vandaag een test voor Dag 2 te boeken en dit is wat ik kreeg als reactie (zie onder). 
Volgens hen mogen enkel DE VOLLEDIG IN DE UK gevaccineerde personen binnen zonder quarantaine …
Klopt dit ??
En daarnaast blijft £ 99 per persoon voor 1 test , afschuwelijk veel geld (en dit bedrijf stond op de lijst van de goedkopere). 

Vriendelijke groet, Philippe

Begin doorgestuurd bericht:
Van: G16 2 and 8 swab Datum: 27 juli 2021 om 16:28:21 CESTAan: Philippe Schollaert

Van: G16 2 and 8 swab
Datum: 27 juli 2021 om 16:28:21 CEST
Aan: Philippe Schollaert
Onderwerp: Antw: Traveling as Belgians from Ireland to Northern Ireland
Hi Philippe
Thank you for the email, I believe the rules are if you are not fully vaccinated in the UK then you will have to book day 2 & 8 and quarantine for 10 days, please see below link for the full ruleshttps://www.gov.uk/guidance/red-amber-and-green-list-rules-for-entering-england 
The home test kits for day 2 & 8 will be £99.00 each, please see below link to place a booking https://www.coronatest.co.uk/oncologica-iframe
Mark


Profile Picture
Posted Tue 27 Jul 2021 10:41 PM
View Quick Profile
Gaining Respect
Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 7
Posts: 9
Group: Community Member Last Active: Tue 10 Aug 2021 12:40 AM Visits: 38
Hallo ,
Aansluitend op mijn vorige mail (graag krijg ik hier nog een antwoord op) , heb ik nog ook nog volgende vraag :
Op https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel-uk heb ik het volgende gelezen :

When you do not need to complete the form !
You do not need to complete the passenger locator form or book COVID-19 tests if you’re travelling from one of the following places, and you were there for 10 days or more:
Ireland

the Channel Islands
the Isle of Man


Kan u dit even checken, want wil dit dan zeggen dat wanneer we op 01/08/2021 uit België, Ierland binnen komen via Dublin en er blijven tot 10/08 en dan pas doorreizen naar Noord-Ierland, dat we dan geen passenger locator form nodig hebben voor Noord-Ierland en extra GEEN Covid-tests nodig hebben, noch voor aankomst, noch op dag 2 ?
Is het mogelijk om ons een correct en sluitend antwoord te bezorgen,
Dank & vriendelijke groet
Philippe
Profile Picture
Posted Wed 28 Jul 2021 9:41 AM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)
Gold Achievements 5 Silver Achievements 6 Bronze Achievements 26
Island of Ireland
Posts: 556
Group: Community Administrator Last Active: 3 hours ago Visits: 76.1K
Goedemorgen Philippe,

Ik begrijp dat er veel informatie is om door te nemen, en ik voorzie je graag van meer duidelijkheid.

Onze excuses voor de verwarring, de dag 8-testvrijstelling is alleen geldig voor mensen die zijn gevaccineerd onder het VK-vaccinatieprogramma.

En dit klopt, je hoeft geen Passenger Locator Form in te vullen of een PCR-test te laten doen als je vanuit de Common Travel Area (inclusief de Republiek Ierland) reist en de afgelopen 10 dagen niet buiten de CTA bent geweest.

Ik raad je aan de website van de Noord-Ierland regering in de gaten te houden voor meer informatie.

Hopelijk helpt je dit alvast verder. 😊

Groet,
Antoine

Profile Picture
Posted Wed 28 Jul 2021 11:48 AM
View Quick Profile
Gaining Respect
Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 7
Posts: 9
Group: Community Member Last Active: Tue 10 Aug 2021 12:40 AM Visits: 38
Hoy ,
Het blijft allemaal zeer onduidelijk … Zeer veel tegenstellingen in zeer veel berichten. Alleen al als je onze voorbije Posts hier overloopt, staat hier al veel wisselende info in. 
Ik blijf dus een aantal bijkomende vragen hebben :

Vooreerst : wat is het VK-vaccinatieprogramma ? 
Is dit dat je dient gevaccineerd te zijn met de goedgekeurde vaccins, zoals Pfizer/BioNTech , AstraZeneca , Moderna en/of Janssen ?
Of betekent dit dat je effectief het vaccin in de UK moest toegediend krijgen ?

Verder maak ik mij ook zorgen dat er nu plotselings niets meer zou nodig zijn, indien we als gevaccineerde Belgen 10 dagen reizen in Ierland en dan pas naar Noord-Ierland gaan (zoals inderdaad staat op de door mij aangehaalde internet-link). Kunnen we daar werkelijk heel zeker van zijn en kunnen we op dag 10 dan zo maar de grens tussen Ierland en Noord-Ierland overrijden, zonder Covid- formaliteiten ?
Kunnen we daar nog ergens officiële bevestiging van krijgen ? Een mail of zo (ik vind ook nergens hoe ik per mail in contact kan komen met de Noord-Ierse overheid). 

Kun je tenslotte ook nog es bevestigen dat we niets nodig hebben, wanneer we enkele dagen later, uit Noord-Ierland terugkerend naar Ierland ? Ook geen PLF !?
Waar vinden we hier de officiële bevestiging van ?

Sorry voor de opnieuw vele vragen. Maar het is voor ons heel belangrijk om met de nodige gemoedsrust te kunnen vertrekken. 
Hartelijk dank voor het vele werk dat jullie steken in het beantwoorden van mijn mails. Vriendelijke groeten,
Philippe

Profile Picture
Posted Wed 28 Jul 2021 7:00 PM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)
Gold Achievements 5 Silver Achievements 6 Bronze Achievements 26
Island of Ireland
Posts: 556
Group: Community Administrator Last Active: 3 hours ago Visits: 76.1K
Goedenavond Philippe,

Ik zal mijn best doen om je vragen te beantwoorden met de officiële bronnen. 

Mensen die zijn gevaccineerd onder het "UK vaccination program" zijn mensen die het vaccin in het VK hebben gekregen. Dit betekent eigenlijk dat gevaccineerde reizigers uit België nog steeds in quarantaine moeten als ze naar Noord-Ierland willen reizen. Nogmaals onze excuses voor de verwarring.

Verder zegt de officiële bron dat je geen Passenger Locator Form hoeft in te vullen als je vanuit de CTA (de Republiek Ierland) naar Noord-Ierland reist en de afgelopen 10 dagen in de CTA bent gebleven. Je kunt via deze pagina contact opnemen met de Public Health Agency (Noord-Ierland).

Meer info over reizen tussen Noord-Ierland en de Republiek Ierland vind je op de Citizens Information website

Een fijne avond gewenst,

Antoine

Profile Picture
Posted Fri 30 Jul 2021 9:58 AM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)
Gold Achievements 4 Silver Achievements 4 Bronze Achievements 22
Island of Ireland
Posts: 71
Group: Community Moderator Last Active: Fri 12 Apr 2024 10:28 AM Visits: 2.8K
Dag Philippe,

Het is een complexe situatie die onderhevig is aan veranderingen, omdat de maatregelen gebaseerd zijn op de gezondheidssituatie op het eiland. Dat de restricties veranderlijk zijn, bewijst het goede(!) recentelijke nieuws via de website van de Noord-Ierse overheid, waarvan ik je op de hoogte wilde stellen; 

"From 4.00 am on 2 August, if you’re coming to Northern Ireland from an amber list country and have been fully vaccinated in the USA or Europe you will not have to quarantine or take a day eight test on arrival."

Hopelijk worden het VK-vaccinatieprogramma en dat van de EU snel nog verder op elkaar afgestemd. Ook wij halen al onze info via de officiële kanalen, dus ik raad je aan ze op de voet te blijven volgen voor verdere mogelijke updates en de meest correcte informatie.

Joris

Profile Picture
Posted Tue 10 Aug 2021 12:40 AM
View Quick Profile
Gaining Respect
Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)Gaining Respect (180 reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 7
Posts: 9
Group: Community Member Last Active: Tue 10 Aug 2021 12:40 AM Visits: 38
Hallo ,
We zijn ondertussen sinds zondag 01 augustus aan het rondreizen door Ierland. 
Vandaag, dinsdag 10/08 zijn we bezig aan onze 10de dag. 
Woensdag 11/08 zouden we graag Noord-Ierland binnenrijden. 
We zijn Belgen en met z’n allen volledig gevaccineerd. 
Kan u ons bevestigen dat we woensdag zonder zorgen, ook zonder Covid-test op dag 2, in Noord-Ierland kunnen rondreizen ??
We hebben immers de afgelopen 10 dagen het nieuws niet meer kunnen volgen, maar voordien bestond de regel dat wie 10 dagen in Ierland had gereisd, zonder extra maatregelen of voorwaarden in Noord-Ierland kon (zie eerdere posts)
Groetjes en thanks, Philippe


Similar Topics