saint Patrick croagh

saint Patrick croagh

Author
Posted Sat 4 Aug 2018 3:47 PM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
Ons eigenlijke doel van de Ierland vakantie was het beklimmen van de Saint Patrick Croagh. 
Wij hadden geen idee hoe de tocht zou zijn.
Er is een prima parkeerplaats met toiletten. 
Stevige wandelschoenen aan en daar gingen we op weg. 
Het landschap voor ons deed me erg denken aan mijn jeugd toen we lange tochten in Oostenrijk maakten.
Het was een hele klim naast een riviertje, maar goed te doen.
Toen we boven kwamen begon de tocht eigenlijk pas echt.
Het werd een pad dat bestond uit kiezels en keien en daar op zocht je met je voeten je  evenwicht om omhoog te klimmen.
Goed te doen maar lichamelijk verschrikkelijk zwaar.
Op een gegeven moment heb ik Paul naar boven laten gaan, ik moest te vaak rusten en op adem komen. 
Hij zou boven foto's maken.
Zo alleen op een steen was toch ook niets voor mij en langzaam op mijn eigen tempo ben ik toch verder gegaan.
Van boven kwamen mensen naar beneden die de top al gezien hadden.
En toen ik weer een bocht om gegaan was moedigden de mensen die naar beneden gingen mij aan.
"Kom op, je bent er bijna"en "nog een klein stukje dan ben je boven."werd er gezegd.
Dat deed me erg goed en ik zo heb ik gedragen door de ondersteuning van de mensen de top bereikt.
De beloning was een adembenemend uitzicht en het bed van st. Patrick. Ook staat er een klein kapelletje, helaas gesloten.
We hebben daar boven genoten van alles.
En toen weer naar beneden....Dat ging razend snel, maar wel goed uitkijken met al die losse stenen.
Het was een prachtige ervaring die ik iedereen kan aanraden.

Tags
Profile Picture
Posted Sat 4 Aug 2018 6:08 PM
View Quick Profile
Community Member
Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 3 Bronze Achievements 17
Island of Ireland
Group: Community Member Last Active: Mon 20 Feb 2023 3:15 PM Visits: 1.1K
Wat geweldig Elly!

En eigenlijk ben je in de geest van de oorspronkelijke tocht naar boven gekomen. Het was nooit de bedoeling dat het makkelijk was, en het was ook de bedoeling dat je gedragen door de goede wil van anderen, je uiteindelijk er toch komt. Het is in die zin een dubbele klim, de fysieke en de geestelijke en die heb jij allebei gedaan!

Heb je boven ook nog mooie foto's genomen?

Fijne dag,
Cornelia

Profile Picture
Posted Sat 4 Aug 2018 7:53 PM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
Beste Cornelia.
Wat fijn dat je de fysieke en geestelijke weg aan mij hebt uitgelegd, zo had ik het niet bekeken.
Maar het valt helemaal op zijn plaats en de prachtige ervaring is nog mooier geworden.
Dank je
Profile Picture
Posted Mon 6 Aug 2018 3:42 PM
View Quick Profile
Community Member
Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)Community Member (12.5K reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 3 Bronze Achievements 17
Island of Ireland
Group: Community Member Last Active: Mon 20 Feb 2023 3:15 PM Visits: 1.1K
Dan ben ik blij dat je nu nog blijer bent met je ervaring Elly!

Je hebt echt de ziel van deze klim gevonden, en dat is heel mooi om te horen.

Hele fijne dag gewenst,
Cornelia

Similar Topics