Met een Schaap naar Ierland... #1

Met een Schaap naar Ierland... #1

Author
Message
Profile Picture
Posted Wed 3 Oct 2018 12:38 AM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
Een huismus en een internationaal vrachtwagenchauffeur + twee kindjes, een stapel huisdieren en een huis waar altijd wel iets aan te klussen is, (wat dus altijd in de vakanties en weekenden moet gebeuren...) Op vakantie gaan kwam jaren lang eigenlijk niet eens in ons op. Tot twee jaar geleden..., de kinderen waren inmiddels rond de 20 en oud genoeg om op het huis en de beestjes te passen, manlief en ik zouden na 23 jaar samen een lang weekend weg.
Veel ervaring had ik niet met buitenlandse vakanties, maar ik wilde vliegen! En ik had gehoord dat Berlijn de moeite waard is voor een lang weekendje, dus geregeld.
Dacht ik..., want Berlijn en vliegen was volgens manlief echt not done... Eigenlijk had hij ook wel gelijk; eerst drie uur in de auto naar Eindhoven en dan een paar minuten in het vliegtuig richting Berlijn... 
Maar wat dan?? Ik wilde hoe dan ook vliegen...
Het zonnige Turkije met zon, zee en strand is niet ons ding, Griekenland ook niet. En in Frankrijk, Spanje en Italië vier je vakantie tussen de Nederlanders, vinden we ook niks... Misschien dan noodgedwongen maar de andere kant op??
M'n vader was ooit in Ierland geweest en vond het er geweldig, dus "dat moest het bij gebrek aan beter dan maar worden..."
*Vliegtickets en een hotel geboekt.*
Ierland, of all places; koud, guur en regen, maar dat maakte me niks uit, ik zou voor de eerste keer gaan vliegen! Dat was het belangrijkste!
Maar dan stap je uit het vliegtuig, waar de stewardessen je, echt gemeend, een fijn verblijf in Ierland wensen, waar de mensen bij de autoverhuur zo vriendelijk zijn dat je haast met je ogen knippert, waar buiten de zon gewoon volop schijnt... Het voelde die eerste keer al een beetje als thuiskomen.
En dan moet de vakantie gewoon nog beginnen...
Het hotel was super, de eerste dagen in Dublin ook. En wat hebben we veel gezien!
Manlief wist het nog niet, maar ik had het er met onze dochter al over gehad dat ik in Ierland wel een tattoo wilde laten zetten. Ik had thuis stiekum natuurlijk al het nodige voorwerk gedaan, en toen we toevallig met ons huurautootje langs die ene tattoo-shop kwamen heb ik manlief maar op de hoogte gebracht.
En vanaf de balie tot en met de tatoeëerder was het weer helemaal Iers; één en al vriendelijkheid. M'n eerste Ierse tattoo werd natuurlijk een shamrock.
Na twee dagen zijn we Dublin uit gegaan, de TomTom bleek Ierland niet in het bestand te hebben maar we kwamen toevallig uit in de Wicklow Mountains. En toen wisten we dus waarom we niet naar Griekenland, Spanje of Frankrijk gaan...
Wordt vervold.....https://d2b4i25io5fq3v.cloudfront.net/03-10-2018/bd0ba101-6f8f-4569-9180-65e7.jpg


Tags
Profile Picture
Posted Wed 3 Oct 2018 3:14 PM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)
Gold Achievements 5 Silver Achievements 6 Bronze Achievements 26
Island of Ireland
Posts: 556
Group: Community Administrator Last Active: 40 minutes ago Visits: 76.1K
Het is geweldig om te weten hoe je passie voor Ierland is begonnen, Audrey.
En het is heel goed verteld, we kunnen niet wachten om meer te lezen!

Vriendelijke groet,
Antoine

PS: Prachtige foto van Glendalough! 


Similar Topics