Corona en reizen naar Ierland

Corona en reizen naar Ierland

Author
Message
Profile Picture
Posted Tue 26 May 2020 10:04 AM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
Beste, 

Ik had voor het eerst een reis naar Ierland gepland vanaf 20 juli. Is er reeds enig nieuws rond een eventuele versoepling in Ierland? Is er iets in Ierland zoals onze ' nationale veiligheidsraad' die de maatregelingen op vaste momenten bekijkt? Maw wachten we nog even met alles te annuleren ...?  Jammer ...

Profile Picture
Posted Tue 26 May 2020 3:02 PM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (9K reputation)Community Expert (9K reputation)Community Expert (9K reputation)Community Expert (9K reputation)Community Expert (9K reputation)Community Expert (9K reputation)Community Expert (9K reputation)Community Expert (9K reputation)Community Expert (9K reputation)
Gold Achievements 5 Silver Achievements 6 Bronze Achievements 27
Island of Ireland
Posts: 596
Group: Community Administrator Last Active: Yesterday @ 4:35 AM Visits: 76.6K
Dag Hester,

Ik begrijp je zorgen over je reis in juli en hoop dat het allemaal doorgaat.

Dat valt momenteel helaas nog moeilijk te zeggen. Voor de meest up-to-date informatie raad ik je aan de officiële informatiebronnen te volgen: de Health Service Executive (Republiek Ierland) en de Public Health Agency (Noord-Ierland) 

Je kan ook contact opnemen met je luchtvaartmaatschappij voor meer informatie.

Een fijne dag gewenst,

Antoine
Profile Picture
Posted Thu 4 Jun 2020 12:53 PM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
bedankt !
Profile Picture
Posted Fri 5 Jun 2020 9:12 AM
View Quick Profile
Ireland Advocate
Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)
Gold Achievements 7 Silver Achievements 7 Bronze Achievements 31
Island of Ireland
Posts: 776
Group: Community Member Last Active: Fri 6 May 2022 11:20 AM Visits: 16.5K
Hi Hester, 

Onze Community is altijd hier als je vragen hebt, dus twijfel niet om contact op te nemen. :) 

Hopelijk mogen we je in de nabije toekomst verwelkomen! 

Vriendelijke groet, 

Melin
Profile Picture
Posted Fri 5 Jun 2020 9:14 AM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
Ik zag gisteren een artikel in de pers dat de campings in Ierland open zouden zijn voor publiek vanaf augustus, we hebben echter hotels geboekt in Galway en Killarney , is daar reeds nieuws over? 
Profile Picture
Posted Sat 6 Jun 2020 9:10 AM
View Quick Profile
Ireland Advocate
Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)
Gold Achievements 7 Silver Achievements 7 Bronze Achievements 31
Island of Ireland
Posts: 776
Group: Community Member Last Active: Fri 6 May 2022 11:20 AM Visits: 16.5K
Hi Hester,

De berichten druppelen inderdaad binnen, maar er is nog geen concreet nieuws. In dit geval raad ik aan om contact op te nemen met de campings in Galway in Killarney voor meer informatie. Hopelijk kunnen zij je meer vertellen. 

Je kunt ook contact opnemen met Camping Ireland, een organisatie die alle door de toeristenbond goedgekeurde campings promoot. Ik ga er vanuit dat zij de situatie nauwlettend in de gaten houden, en je kunt ze bereiken via email (info@camping-ireland.ie). 

Ik hoop dat er positief nieuws uit komt, en hou ons op de hoogte! :)

Fijne zaterdag gewenst, 

Melin
Profile Picture
Posted Wed 24 Jun 2020 12:20 PM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
Voor alle duidelijkheid het gaat om een reis waarbij ik op hotel verblijf, niet op een camping. Vertrek was gepland op 20 juli. Bestemming Dublin om daarna onmiddellijk door te reizen naar Galway en Killarney. Ik zie dat er momenteel nog steeds strenge regels zijn. Zijn er ondertussen al versoepelingen in zicht ? of annuleer ik beter ...? 
Profile Picture
Posted Wed 24 Jun 2020 1:20 PM
View Quick Profile
Ireland Advocate
Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)Ireland Advocate (55.3K reputation)
Gold Achievements 7 Silver Achievements 7 Bronze Achievements 31
Island of Ireland
Posts: 776
Group: Community Member Last Active: Fri 6 May 2022 11:20 AM Visits: 16.5K
Hi Hester, 

Sorry voor de verwarring! De Ierse regering heeft besloten om accommodaties open te laten gaan vanaf 29 juni, maar dit is uiteraard voorbehouden aan veranderingen in de situatie. Het is aan de eigenaar van de accommodatie om te bepalen wanneer en hoe ze open zullen gaan. Heb je al contact gezocht met de hotels in Dublin, Galway en Killarney? 

Op dit moment is er nog een periode van zelfisolatie van kracht die je ervaring zou kunnen beperken. De volgende herziening van de huidige regelgeving door de regering zal op 9 juli plaatsvinden, dus in dit geval raden we aan het nieuws nauw te volgen. https://bit.ly/30U2dnS

Ik hoop op goed nieuws voor 9 juli, en je weet ons te vinden voor vragen! 🤞
Profile Picture
Posted Mon 6 Sep 2021 8:33 AM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
Beste Hester,
Goedemorgen,

Ik heb de volgende vragen.
Wij hebben de gedachte om deze maand via “Fly and drive” voor de eerste keer naar Ierland te gaan.
Ik heb de volgende vragen en hoop dat je er iets van zeggen.
1.
Wij houden van de natuur en ook van kastelen, abdijen etc. Maar wij zijn ook gek op de Ierse muziek. Wij willen ook graag barretjes in waar Live muziek wordt gespeeld?
Wij zijn alleen bang dat het, ondanks de versoepeling van 6 september, er veel niet te zien/doen is. Kunnen het niet inschatten. Wat is jouw idee?
2.
Bij doorklikken via KLM naar “Traveldoc” lees ik bij A’dam naar Dublin een stuk tekst “ COVID-19 informatie- Passagiers die oranje, rode of grijze regio’s of buiten de EU komen, moeten hun verplaatsingen gedurende 14dagen beperken. Dit geldt voor alle passagiers die Ierland binnenkomen…..etc…. Als ik het goed lees worden gevaccineerden niet uitgesloten en moeten in quarantaine. Dus ook Nederlanders want Nederland is vlgs ECDC rood. 
Klopt de tekst op Traveldoc?

 3.
Moeten gevaccineerden Nederlanders toch  nog getest worden voordat ze vanuit Ierland naar Nederland vliegen? Ik had gehoord dat dat in Denemarken is voorgekomen. 

Ik hoor het graag.
 Met vriendelijke groeten,
Benno
Profile Picture
Posted Mon 6 Sep 2021 1:56 PM
View Quick Profile
Community Member
Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 3 Bronze Achievements 17
Island of Ireland
Posts: 164
Group: Community Member Last Active: Mon 20 Feb 2023 3:15 PM Visits: 1.1K
Dag Benno,

Wat leuk dat je je eerste reis naar Ierland aan het plannen bent! Begrijpelijk dat je gezien de geldende Covid reismaatregelen nog wat vragen hebt. 

Ons forum is een goede plek om vragen stellen - vele Ierland liefhebbers kunnen hier je vraag lezen en beantwoorden. Je had ons ook gemaild, maar hier op ons forum kunnen anderen behalve je vragen beantwoorden mogelijk ook iets hebben aan de antwoorden.

Ik zou je daarom willen vragen om een nieuw topic aan te maken en daar je bericht in te copy-pasten - omdat het vrij specifieke vragen zijn is het een goed idee om daar een nieuwe forum post voor te maken. We zullen je vragen zo snel mogelijk beantwoorden!

Op onze website kun je ook informatie vinden over de huidige reismaatregelen naar Ierland, inclusief links naar officiële websites van de overheid met de meest recente informatie.

Dankjewel alvast voor je nieuwe forum topic. We helpen je graag, zodat je zonder zorgen op weg kunt gaan naar ons groene eiland voor een heerlijke vakantie.

Met een hartelijke groet,

Vera



Tags

Similar Topics