Ierland en Covid-19 eisen

Ierland en Covid-19 eisen

Author
Posted Mon 6 Sep 2021 2:35 PM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0

Wij hebben de wens om deze maand (September)via “Fly and drive” voor de eerste keer naar Ierland te gaan, wat al heel lang op ons lijstje staat.

Ik heb de volgende vragen en hoop dat iemand er iets van kan zeggen.

1.Wij houden van de natuur en ook van de historische bezienswaardigheden etc. Maar wij zijn ook gek op de Ierse muziek. Wij willen ook graag pubs in waar Live muziek wordt gespeeld?
Wij zijn alleen bang dat het, ondanks de versoepelingen van 6 september in Ierland, er veel niet te zien/doen is, waaronder Live muziek in pubs.
Klopt dat?

2.Bij doorklikken via KLM naar “KLM TravelDoc.aero” lees ik indien keuze A’dam naar Dublin een stuk tekst
“ COVID-19 informatie- Passagiers die oranje, rode of grijze regio’s of buiten de EU komen, moeten hun verplaatsingen gedurende 14dagen beperken. Dit geldt voor alle passagiers die Ierland binnenkomen, ook als geen symptomen…..etc…. ".
Als ik het goed lees worden gevaccineerde personen niet uitgesloten en moeten in quarantaine. Dus ook Nederlanders want Nederland is vlgs ECDC rood. 
Klopt de tekst op TravelDoc.aero?

3.Moeten gevaccineerde Nederlanders toch  nog getest worden voordat ze vanuit Ierland naar Nederland vliegen? Ik had gehoord dat dat in Denemarken is voorgekomen.
Ik hoor het graag. 
Met vriendelijke groeten,
Benno
Profile Picture
Posted Mon 6 Sep 2021 4:37 PM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)
Gold Achievements 4 Silver Achievements 4 Bronze Achievements 22
Island of Ireland
Group: Community Moderator Last Active: Fri 22 Nov 2024 3:37 PM Visits: 2.8K
Dag Benno,

Bedankt om een nieuwe post aan te maken, en leuk om van je plannen te horen! :)

Live muziek in de Ierse pubs is momenteel nog niet toegelaten. De Ierse overheid laat de versoepelingen hieromtrent afhangen van de vaccinatiegraad onder de bevolking, die 85-90% zou moeten bedragen vooraleer live muziek in de pubs weer mogelijk is. Om binnen bediend te worden in pubs en restaurants moet je een Coronacertificaat kunnen voorleggen. Outdoor muziek en evenementen mogen overigens wel gewoon doorgaan. 

De tekst van KLM die je daar hebt gekopieerd vermeldt de regels voor bezoekers van buiten de EU. Voor mensen die binnen de EU reizen, dus ook vanuit Nederland, gelden de standaard EU-regels. Met een DCC hoef je geen test af te leggen of in quarantaine. Iedereen moet nog steeds een Passenger Locator Form invullen. Meer details en de laatste updates vind je op onze gezondheidspagina of de website van de Ierse overheid

Bij terugkomst naar Nederland vanuit Ierland worden er momenteel geen extra testen gevraagd - voor meer info daarover raad ik je aan de website van Nederland Wereldwijd in het oog te houden.

Hopelijk biedt dit een antwoord op je vragen! We helpen je graag met verdere reistips - neem ook zeker een kijkje op ons overzicht met reisideeën als je nog inspiratie zoekt.

Joris
Profile Picture
Posted Tue 7 Sep 2021 9:11 AM
View Quick Profile
New Member
New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)New Member (0 reputation)
Group: [0] Last Active: - Visits: 0
Beste Joris,
Bedankt voor de snelle reactie.
Jammer dat de Live muziek in de pubs nog niet mogen.
Met betrekking tot de regels geloof ik je, maar er staat echt "oranje, rode of grijze regio's of van buiten de EU".
Wij zijn gevaccineerd, dus het tonen is voor ons geen probleem.
Gaan er weer over nadenken.

Benno
Profile Picture
Posted Tue 7 Sep 2021 3:58 PM
View Quick Profile
Ireland Advocate
Ireland Advocate (55.5K reputation)Ireland Advocate (55.5K reputation)Ireland Advocate (55.5K reputation)Ireland Advocate (55.5K reputation)Ireland Advocate (55.5K reputation)Ireland Advocate (55.5K reputation)Ireland Advocate (55.5K reputation)Ireland Advocate (55.5K reputation)Ireland Advocate (55.5K reputation)
Gold Achievements 7 Silver Achievements 7 Bronze Achievements 31
Island of Ireland
Group: Community Member Last Active: Fri 6 May 2022 11:20 AM Visits: 16.5K
Hi Benno, 

Wat leuk dat je van plan bent om voor de eerste keer Ierland te bezoeken! Ook al is er (helaas) geen live muziek op het moment, er is gelukkig genoeg te doen en te zien. 

Het lijkt er inderdaad op dat de informatie van KLM afwijkt van de informatie van de Ierse overheid. Voor meer informatie over de regels kun je een kijkje nemen op de website van de Ierse overheid. Je kunt uiteraard ook voor de zekerheid contact opnemen met KLM over de informatie in het TravelDoc. 

Hier is trouwens een handige checklist voor je vertrek! :) 

Mocht je verder vragen of tips kunnen gebruiken dan horen we dat uiteraard graag. 

Een hele fijne avond gewenst, 

Melin

Similar Topics