Author
|
|
Posted Wed 29 Dec 2021 12:24 PM
|
Group: Community Member
Last Active: Wed 9 Feb 2022 7:53 PM
Visits: 389
|
Hallo, Ik wil als verrassing voor mijn vrouw een rondreisje doen in Ierland. Ik denk nu aan vertrek uit Dublin en dan rondreis en terug vanuit Dublin maar zou ook Cork kunnen zijn. Ik wil daar graag in ieder geval een of meerdere pubs met natuurlijk de ierse muziek aan doen. Heeft een van jullie hier ervaring mee en/of tips voor. Een eventuele (advies) route mag natuurlijk ook. Alvast bedankt Frans
|
|
|
|
Posted Wed 29 Dec 2021 3:40 PM
|
Island of Ireland
Group: Community Administrator
Last Active: 2 days ago @ 3:43 PM
Visits: 77.4K
|
Dag Frans, Wat leuk dat je jouw vrouw wilt verrassen! Ik wijs je graag in de juiste richting. Op deze pagina vind je wat suggesties om je rondreis voor te bereiden! We hebben bijvoorbeeld reisideeën langsheen de zuidelijke schiereilanden of in het eeuwenoude oosten van Ierland. Hier vind je ook leuke pubs met live muzieksessies. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik dat graag! Antoine
|
|
|
|
Posted Thu 6 Jan 2022 6:07 PM
|
Last Active: Mon 10 Jan 2022 10:39 AM
Visits: 8
|
Hoi, Mijn zoon woont/werkt in Ierland, en in Augustus hebben wij een 9 daagse toer gemaakt om samen een mooi stuk van het eiland te zien. Vertrokken en terug toegekomen in Dublin. Onze 1e overnachting was in Kingswood, omdat mijn zoon daar woont, vandaar hebben we de wild Atlantic route gevolgd door Galway, Donegal, helemaal tot in Malin Head, het meest noordelijke puntje en zo via CO Cavan terug naar Dublin. Heerlijke reis.
|
|
|
|
Posted Fri 7 Jan 2022 11:15 AM
|
Island of Ireland
Group: Community Moderator
Last Active: Yesterday @ 3:37 PM
Visits: 2.8K
|
Hey Veerle!
Super dat je je zoon onlangs nog hebt kunnen bezoeken. :) Dat klinkt als een mooi rondje doorheen het noordwesten, je hebt veel kunnen zien in die 9 dagen! Heb je ook wat muziek in lokale pubs kunnen meepikken? 🎵
|
|
|
|
Posted Fri 7 Jan 2022 11:39 AM
|
|
Hey, neen, gezien de problematiek, en mijn zoon nog. Iet zijn 2e vacc had gehad, dus nergens binnenmocht, hebben we dat helaas moeten overslagen. Het was eten smiddags in de regen onder een parasolleke
|
|
|
|
Posted Sat 8 Jan 2022 10:17 AM
|
Island of Ireland
Last Active: Mon 20 Feb 2023 3:15 PM
Visits: 1.1K
|
Dag Veerle,
We begrijpen dat het gezien de nog geldende Covid maatregelen nog wat lastig kan zijn om overal binnen te komen. Wat fijn om te horen dat jullie desondanks er het beste van hebben gemaakt en van de reis genoten hebben!
Veel dank voor het delen van jullie reisschema en ervaringen. We hopen zeker dat je je zoon nog eens komt opzoeken en nog meer delen van Ierland kan gaan ervaren. Zijn er plekken waar je graag nog eens naartoe zou willen gaan?
Met een hartelijke groet,
Vera
|
|
|
|
Posted Sat 8 Jan 2022 6:23 PM
|
|
Ja, in augustus willen we een lang weekendje wicklow mountains doen. Normaal zal hij na september terug in Belgie komen wonen/ werken, binnen dezelfde firma. Nadien zoeken we wel het zuiden van het eiland eens met ons drietjes te doen, in combinatie met een bezoek aan zijn vrienden in Dublin regio dan .. door covid ziet hij helaas niet veel van het eiland, ook door het feit dat hij geen auto heeft, en net te jong(24) is om een auto te kunnen huren. Jammer maar helaas.
|
|
|
|
Posted Sun 9 Jan 2022 11:02 AM
|
Island of Ireland
Group: Community Administrator
Last Active: 2 days ago @ 3:43 PM
Visits: 77.4K
|
Leuk vooruitzicht, Veerle! Hopelijk kunnen jullie met z'n drieën de Wicklow Mountains verkennen deze zomer. Het spijt me dat je zoon te jong is om een auto te huren. Let op: de autoverhuurbedrijven Dan Dooley, Sixt en Avis verhuren aan bestuurders onder de 25 jaar tegen een extra vergoeding. Deze praktische info komt misschien van pas. Hij heeft ook de mogelijkheid om Ierland met het OV te verkennen 😊 Een fijne zondag gewenst, Antoine
|
|
|
|
Posted Sun 9 Jan 2022 11:06 AM
|
|
Dat was hij al van plan, met de trein een dagje naar Cork of Killarney zei hij gisteren nog :-)
|
|
|
|
Posted Mon 10 Jan 2022 10:31 AM
|
Island of Ireland
Last Active: Mon 20 Feb 2023 3:15 PM
Visits: 1.1K
|
Wat een leuke plannen zijn jullie allemaal aan het maken, Veerle! Ik deel graag nog wat inspiratie waar je zoon mogelijk plezier aan heeft - dit artikel over West Cork bijvoorbeeld, of deze Community post over leuke dingen die je kunt doen rondom Killarney. Heel veel plezier gewenst alvast en laat ons gerust weten als je nog informatie of inspiratie nodig hebt! Met een hartelijke groet, Vera
|
|
|