Rondreis(je) Ierland

Rondreis(je) Ierland

Author
Message
Profile Picture
Posted Mon 10 Jan 2022 10:41 AM
View Quick Profile
New Member
New Member (5 reputation)New Member (5 reputation)New Member (5 reputation)New Member (5 reputation)New Member (5 reputation)New Member (5 reputation)New Member (5 reputation)New Member (5 reputation)New Member (5 reputation)
Gold Achievements 0 Silver Achievements 0 Bronze Achievements 2
Belgium
Posts: 5
Group: Community Member Last Active: Mon 10 Jan 2022 10:39 AM Visits: 8
Dank je wel, ik speel het hem zeker door :-)
Jaren, zeker wel 10jaar geleden denk ik, bezochten wij de ring Of Kerry. Maar mijn zoon was daar toen niet bij.
Ik adopteerde ooit zelfs een schaap op een sheepfarm in Mols Gap, Killarny.  Vele mooie herinneringen aan die streek.


Profile Picture
Posted Mon 10 Jan 2022 12:55 PM
View Quick Profile
Community Member
Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)Community Member (12.4K reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 3 Bronze Achievements 17
Island of Ireland
Posts: 164
Group: Community Member Last Active: Mon 20 Feb 2023 3:15 PM Visits: 1.1K
Wat leuk dat je een wollige vriend hebt opgedaan in Mols Gap, Veerle. Ik ben blij om te horen dat je zoveel goede herinneringen hebt aan je bezoeken aan ons groene eiland - laat ons gerust weten hoe jullie komende tripjes jullie gaan bevallen of als je nog vragen hebt! 
Profile Picture
Posted Wed 2 Feb 2022 4:00 PM
View Quick Profile
Gaining Respect
Gaining Respect (183 reputation)Gaining Respect (183 reputation)Gaining Respect (183 reputation)Gaining Respect (183 reputation)Gaining Respect (183 reputation)Gaining Respect (183 reputation)Gaining Respect (183 reputation)Gaining Respect (183 reputation)Gaining Respect (183 reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 10
Posts: 2
Group: Community Member Last Active: Wed 9 Feb 2022 7:53 PM Visits: 389
Hoi, Ik ben nu onze reis aan het plannen, mijn vouw weet nog steeds van niets 26/2 is ze jarig dus dan wil ik de route klaar hebben en dit dan aan haar geven :-). We gaan vanuit Dublin naar het zuiden en ik vroeg mij af of je vanuit Killarney de 'Ring van kerry' kunt doen maar van daar uit ook nog naar Dingle kunt gaan en dus 2 overnachtingen in Killarney doen en dan vanuit Killarney naar Limerick kunt gaan. Ik begrijp wel dat dit kan maar we willen natuurlijk  ook nog al het moois onderweg zien. Andere optie is vanuit Killarney via Dingle naar Tralee en dan daar overnachten. Heeft iemand advies en/of ervaring over dit stukje Ierland?


Profile Picture
Posted Wed 2 Feb 2022 6:47 PM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)
Gold Achievements 5 Silver Achievements 6 Bronze Achievements 26
Island of Ireland
Posts: 555
Group: Community Administrator Last Active: Yesterday @ 3:27 PM Visits: 76K
Hallo Frans,

Het klinkt alsof het een leuke verjaardagsverrassing gaat worden!

Je kunt zeker vanuit Killarney de Ring of Kerry verkennen en vervolgens verder rijden naar het schiereiland Dingle en de Slea Head Drive bijvoorbeeld. Daarna bereik je gemakkelijk Tralee en Limerick.

Dit reisidee kan je een schatting geven van de rijtijd tussen Killarney en Tralee en plaatsen die je onderweg kunt zien.

Een fijne avond gewenst,
Antoine
Profile Picture
Posted Tue 8 Feb 2022 7:48 AM
View Quick Profile
New Member
New Member (1 reputation)New Member (1 reputation)New Member (1 reputation)New Member (1 reputation)New Member (1 reputation)New Member (1 reputation)New Member (1 reputation)New Member (1 reputation)New Member (1 reputation)
Gold Achievements 0 Silver Achievements 0 Bronze Achievements 7
Posts: 1
Group: Community Member Last Active: Mon 29 Jan 2024 7:05 AM Visits: 382
Hallo Frans, Ierland=prachtig. Hou wel rekening dat je in Ierland iets meer tijd nodig hebt om een bepaald aantal kilometers af te leggen dan in Nederland. Vanaf Donegal afzakken naar het zuiden langs de kust is geweldig. Overal voldoende B&B`s aanwezig, gelijk een mooie gelegenheid om met de locals te praten. Zoek langs je te rijden route de bezienswaardigheden op, en die zijn er veel meer dan alleen de highlights uit folders en dergelijke. Vraag dat ook ter plekke. Achill en de Aran eilanden zijn heel indrukwekkend. Tegenover de Aran eilanden de Burren, zeer de moeite waard. Meer zuidelijker Valentia`s eiland. En zo kunnen we nog eindeloos doorgaan. Je kunt maar een fractie zien in jullie vakantietrip. Dat is ook de reden dat ik ieder jaar terug ga, ondanks dat ik het hele land al meerdere malen doorgereist heb. Heel veel plezier toegewenst.
Profile Picture
Posted Tue 8 Feb 2022 10:39 AM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)Community Expert (8.9K reputation)
Gold Achievements 5 Silver Achievements 6 Bronze Achievements 26
Island of Ireland
Posts: 555
Group: Community Administrator Last Active: Yesterday @ 3:27 PM Visits: 76K
Wauw! Zo te horen is Ierland je tweede thuis geworden, Marcus! Wat leuk dat je steeds terugkomt. 💚

En je hebt helemaal gelijk, het is heel leuk om Ierland in je eigen tempo te verkennen. Dankjewel voor de tips! 

Antoine

Similar Topics