Fietsen in Ierland - day two

Fietsen in Ierland - day two

Author
Message
Profile Picture
Posted Sun 19 May 2019 6:59 PM
View Quick Profile
I'm hooked
I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 8
Netherlands
Posts: 4
Group: Community Member Last Active: Mon 20 Jun 2022 1:51 PM Visits: 12
F&F Cycling Ireland – day two
“Wahoo, het zit tussen de oren”

De eerste fietsdag overleefd. Elk jaar weer de zwaarste dag, ook wel ‘onthoofdingsdag’ genoemd. Het hoofd moet leeg anders is elke heuvelop een aanslag op je lichaam. Concentratie op de ademhaling en traptechniek is een must. Ik heb helaas geen overeenkomstige fiets-dna met mijn achternaamgenoot Hein van Breenen, een beroemd wielrenner uit de jaren 50, en zal het op mijn manier moeten doen. Ik zeg wel eens, oké ik zeg regelmatig, “het zit tussen de oren”. Dit geldt zeker voor het fietsen alhier.
Tussen de 723 meters bergop zaten vandaag een aantal ‘kopjes van Bloemendaal’. Als je deze wilt bedwingen met de gedachte “mijn God wat steil” of “als dit maar gaat lukken”, kom je met verzuring of lopend boven. Maar goed, ik ben weer onthoofd en kan de wereld aan “Wahoo”. “Wahoo”, waar slaat dat nou weer op?
In 2011 reden wij onze eerst Ierse fietsrondje op The Ring of Kerry. Voor deze tocht hadden wij gedetailleerde fietskaarten gekocht. Handige opvouwbaar en bestand tegen de regen. Dit hebben we een paar jaar volgehouden. Wij stapten over op Google Maps. In het begin nog wat stroef door het beperkte aantal G’s, als we tenminste bereik hadden. We fietsen toen net zo lang door totdat er wel bereik was. Maar dat is verleden tijd. Fried heeft Wahoo aangeschaft. Niet schrikken, het is geen schimmel onder de oksels ofzo. Het is een fietscomputer. We bepalen een route vanuit Google Maps en zetten deze om in een GPX-bestand. Op deze manier weten we ongeveer wat ons te wachten staat en hebben we minder ‘rijden-we-nog-wel-goed-stop-momenten’. Daarnaast zijn we op de hoogte van alle data die Wahoo vrijgeeft (zie foto’s).De technische vooruitgang is niet te stoppen en veranderd met razend tempo.
Gelukkig gebeurt dat niet met het wonderschone in ontelbare tinten groen ingekleurde Ierland. Hier heeft de natuur het nog voor het zeggen
Oscar Wilde: Nowadays people knows the price of everything en de value of nothing
Profile Picture
Posted Tue 21 May 2019 2:04 PM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.4K reputation)Community Expert (8.4K reputation)Community Expert (8.4K reputation)Community Expert (8.4K reputation)Community Expert (8.4K reputation)Community Expert (8.4K reputation)Community Expert (8.4K reputation)Community Expert (8.4K reputation)Community Expert (8.4K reputation)
Gold Achievements 4 Silver Achievements 4 Bronze Achievements 22
Island of Ireland
Posts: 71
Group: Community Moderator Last Active: Fri 12 Apr 2024 10:28 AM Visits: 2.8K
Hey Ferdy,

Ik heb een reactie geplaatst op je verslag van dag drie. :)

Groeten,
Joris

Similar Topics