Fietsen in ierland - day three

Fietsen in ierland - day three

Author
Message
Profile Picture
Posted Sun 19 May 2019 7:02 PM
View Quick Profile
I'm hooked
I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)I'm hooked (568 reputation)
Gold Achievements 1 Silver Achievements 1 Bronze Achievements 8
Netherlands
Posts: 4
Group: Community Member Last Active: Mon 20 Jun 2022 1:51 PM Visits: 12
F&F Cycling Ireland – day three
“The reward of the walls of Donegal”

Zo, deze dag zal de boeken ingaan als “The reward of the walls of Donegal”. 57,8 km fietsen door het zeer fraaie binnenland van Donegal naar Dungloe (An Clochán Liath). Ondanks de dreigende donkergrijze luchten bleef de voorspelde regen uit. In ruil daarvoor kregen we een stevige bries tegen. De tocht bracht ons via de fraaie dalen en langgerekte landweggetjes naar vier wonderschone plateau’s boven de heuvels. Elke plateau met haar eigen natuurlijke uitstraling. -
Jij als lezer zal het moeten doen met mijn woorden en de foto’s (zie Faceboo). Geloof je me niet of laat het visualiseerde vermogen je in de steek “GA NAAR IERLAND”. Op het ene plateau rijd je door de bossen terwijl de volgende je terugbrengt in de tijd dat turfsteken de gewoonste zaak van de wereld was. Heuvel drie geeft je een landschap groener dan groen met hier en daar een deuk waarin zich een Lough heeft gevormd. De laatste ligt bezaaid met rotsen. Ontelbare lichtgrijze rotsen waarnaar onze finishplaats ‘An Clochán Liath’ is vernoemd (Dungloe, in het verstaanbaar Iers).
Om deze wonderschone gebieden te mogen bewonderen, moet je op de fiets een kleine uitdaging aangaan. Je moet tegen een aantal muren opfietsen “The walls of Donegal”. Het viel soms niet mee maar het lukte. Verstand op nul, ik hoor je al denken “dat is bij jou niet zo moeilijk”. Zo min mogelijk op je stuur leunen en in je laagste verzet omhoog. Langzaam met een constant ritme, metertje voor metertje omhoog. Op deze wijze een groot deel van de totaal 857 meter klimmen, wordt beloond. Beloond door de eerdergenoemde vergezichten maar ook door de afdalingen. Jasje dicht en gaan. Met 55,6 km/u en twee volle fietstassen naar beneden storten blijft een genot. “Ben je daar niet wat te oud Ferdy?” – “Nee”.
Profile Picture
Posted Tue 21 May 2019 9:55 AM
View Quick Profile
Community Expert
Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)Community Expert (8.5K reputation)
Gold Achievements 4 Silver Achievements 4 Bronze Achievements 22
Island of Ireland
Posts: 71
Group: Community Moderator Last Active: Fri 12 Apr 2024 10:28 AM Visits: 2.8K
Hey Ferdy,

Leuk dat je de weg naar onze Community gevonden hebt! :)

Ik heb je reisverslag al met heel veel plezier gelezen tot zover - over je ondervindingen met de typische 'we fiksen het wel'-mentaliteit van de Ieren in de fietsenwinkel, je hoogtechnologische GPS-systeem in oeroude landschappen en je beklimmingen van de 'walls of Donegal'! Ik ben zeer benieuwd naar je belevenissen van de komende dagen! Naar je foto's ook overigens - die zijn helaas niet mee doorgekomen.

Als je wil, kan je een link naar je Facebookfoto's of je foto's rechtstreeks in je post bijvoegen. Dit doe je door je bericht eerst te bewerken met het potloodicoontje rechtsonderaan in je post.
https://d2b4i25io5fq3v.cloudfront.net/21-05-2019/c4d85263-578e-4c0d-89c4-9b3f.jpg

Waar je dan kan klikken op 'Invoegen' en je keuze maakt tussen een link of een afbeelding.
https://d2b4i25io5fq3v.cloudfront.net/21-05-2019/f7715b6b-4573-4b9d-9a18-ef3a.jpg

Ik kijk uit naar je komende updates.

Veel plezier nog in Ierland!

Joris

Similar Topics